Vi skal skabe bekymring!

https://asset.dr.dk/imagescaler/?server=www.dr.dk&file=%2Fimages%2Fother%2F2019%2F02%2F04%2Fscanpix-20150831-164955-3.jpg&w=850&h=507&scaleAfter=crop&ratio=4215-2516

Kommunikationsbranchen har fået ørerne i maskinen efter afsløringen af metoder og etik i virksomhedskrigen mellem Falck og BIOS.
‘Vi skal skabe bekymring!’ og ‘Det bliver kaotisk og folk risikerer at dø’ var blandt de mindre artige budskaber fra kommunikationsrådgiverne.

En afgørelse fra Konkurrencerådet oplister minutiøst hele forløbet og især korrespondancen mellem kommunikationsrådgiverne og Falck.
Kommunikationsrådgivere har givet medier negative historier om BIOS. Historier, som skulle påvirke stemningen blandt både beslutningstagere og borgere til at fortryde valget af BIOS som fremtidig operatør af ambulancekørslen i Region Syddanmark. For at understøtte den dårlige presse fik Falck også oprettet en facebook-gruppe, hvor Falcks støtter kunne samles om en bekymring over BIOS – for nu at sige det diplomatisk. Kommunikationsrådgiver har desuden talt usandt over for journalister om deres rolle og hvor pengene kom fra.

Endnu engang er det klart, at kommunikationsrådgivere ALTID skal holde fast i deres integritet. Ellers er de færdige. Det har i den forbindelse heller ikke været kønt at se spindoktorerne tage deres egen medicin i en anden disciplin – erkendelse og undskyldning.
Se fx Palle Smed i DR og Peter Goll på Facebook.

Vi er endnu en gang blevet mindet om, at medier og offentlighed ALTID skal tænke nøje over, HVOR historier kommer fra og HVORFOR.

Dette indlæg blev udgivet i budskaber, Ikke kategoriseret, journalistik, medier, partiskhed. Bogmærk permalinket.