Alexandras eksmands nye kærestes eksmand har fået ny kendis-kæreste

Der er kamp om opmærksomheden blandt alle medier. Forbrugerne (læserne) skal hurtigt kunne orientere sig vha. overskrifterne. Hvad handler historien om? Er det ‘nice-to-know’ eller ‘need-to-know’?

Overskrifterne skal kunne rumme hele historien i én sætning. Med overskriften ‘Alexandras eksmands nye kærestes eksmand har fået ny kendis-kæreste’ er læseren i midlertid ladt i stikken. Ingen kan holde rede i de op til fem personrelationer i den ene sætning. Vi sidder også tilbage med et indtryk af, at historien desperat forsøger at legitimere sig selv og bruge den minimale kendis-faktor, der kan fremmanes. De traditionelle nyhedskriterier i journalistikken er vist gå fløjten her?

Det er nok ikke så vigtigt og vi surfer videre… Særligt interesserede kan selv læse historien på TV2.dk

Dette indlæg blev udgivet i journalistik, medier. Bogmærk permalinket.